ЗДО №4 (ясла-садок) "Дзвіночок"
Клесівської селищної ради

Булінг

Скажи булінгу "Ні!"   

5 мультфільмів, які навчають цінувати кожного

  1. «Жив собі чорний кіт»

Мультфільм про те, як живеться чорному коту. Через людські забобони з ним ніхто не спілкується, тому він опинився у повній ізоляції. Всьому причина – чорний колір його шерсті. Що відчуває кошеня, наскільки йому сумно і самотньо? Про це ніхто навіть не замислюється. Щоб не мати клопіт, усі його намагаються обійти десятою дорогою. Однак варто котові забруднитися у білу фарбу – ставлення до нього вмить змінюється.

2.Мультфільм «Про пташок»

Історія про зграю горобчиків, які спілкуються між собою, сидячи на дротах. До них прилетіла доброзичлива чуднувата пташка, зовсім не схожа на них, тому горобці не прийняли її до гурту, хоча вона цього хотіла. Щоб позбутися настирної гості, спільнота горобців спочатку її ігнорує. Потім закльовує, намагаючися зігнати зі спільного дроту, не розуміючи, які саме наслідки це може мати для них самих.

3.«Вірте у любов, вірте у Різдво»

Це історія про їжачка на ім’я Генріх, який уперше прийшов до нового класу. Він би з радістю подружився з однолітками, однак спілкуватися і гратися йому заважають колючки, через які він і сам страждає. Минає час, і напередодні Різдва Генріх помічає, що однолітки шепочуться і сміються за його спиною. Коли засмучений їжачок виходить на шкільне подвір’я, його чекає несподіванка – подарунок від однокласників, завдяки якому вони зможуть дружити і гратися!

4. «Курка, яка несла всяку всячину»

Це історія про курку, яка мріяла про діточок, і одного разу вона знесла 7 яєць, з яких вилупилося 6 курчаток і один… маленький екскаваторчик. На відміну від чорного кота, не зважаючи на те, що екскаваторчик був не такий, як курчата, батьки його любили і ставились так само, як і до інших.

5.«Гидке каченя»     

«Гидке каченя» – всесвітньо відома казка письменника Ганса Крістіана Андерсена. Вперше вона була опублікована у 1843 році. Це історія про маленьке лебеденя, яке з незрозумілих причин потрапило до родини качок. Тільки-но вилупившись із яйця, воно отримало прізвисько Гидке каченя за свою непоказну зовнішність, відмінну від «родичів».

     

 

заняття «різнокольорова квітка прав»

Освітні завдання: Виховувати у дітей доброту, щедрість, почуття власної гідності, повагу до себе самого і людей, які оточують. Розвивати вміння аналізувати ситуації казкових персонажів з погляду прав дитини, комунікативні навички, образне мислення, пам'ять, увагу; продовжувати розвивати пояснювальне мовлення. Продовжувати розширювати знання дітей про їх права, що відображені у «Конвенції про права дитини»; формувати в дітей уявлення про себе самого як окрему, неповторну особистість. Закріплювати знання про те, що від дня народження дитина має своє ім'я і є громадянином своєї країни. Активізувати словник поняттями «право», «обов'язки», «правила». Використання техніки «крупотерапія», як засіб розвитку дрібної моторики рук та

тренування уяви і фантазії малечі.

 

Матеріал: сонечко, різнокольорові пелюстки із зображеннями на них знаками-символами прав дитини, ілюстрації на тему «Моя родина», сердця, три контейнери із крупою і схеми – позначення прав дитини, набір пазлів за сюжетами казок, аудіо запис руханки «Якщо щасливий ти..», ватман з малюнком планети Земля, фарби.

Методи і прийоми: метод мікрофона, читання вірша, запитання до дітей, вказівки, заохочення, спостереження за діяльністю дітей, допомога, спільна творчість або співтворчість.

 

Хід заняття:

Ранкова зустріч у колі.

Вихователь: Діти, погляньте, хто до нас завітав? Сонечко.

Пропоную вам погратися в таку гру, ми будемо по колу передавати один одному сонечко і говорити йому «Доброго ранку!» та побажання на сьогоднішній день. (Діти вітаються)

Вихователь: Покладіть руки на сонечко та візьміть від нього трішечки тепла. Чи стало вам затишніше, тепліше. А веселіше?

Вихователь: Так від сонячного проміння завжди стає тепліше і поліпшується настрій.

Вихователь: Погляньте: чомусь лише одна квіточка залишилась сумна. (На ватмані зображення серединки квітки засмученої без пелюсток)

Вихователь: Цікаво, що трапилось? Давайте підійдемо до неї і дізнаємося, що трапилось.

Вихователь: Ця квітка, діти, незвичайна. Це – квітка прав дитини. Але недобрі люди забрали у неї всі пелюстки. І для того, щоб квітка засяяла своїми барвами, нам із вами треба повернути їй пелюстки, а для цього необхідно пригадати, які ви знаєте права дитини і виконати деякі завдання.

Вихователь: Чи готові працювати і завдання виконувати?

Вихователь: Діти, право – це закон, який ніхто не повинен порушувати. І права дитини особливо. Адже діти маленькі і вони не можуть захистити самі себе, а про них турбуються дорослі, щоб діти росли здоровими і щасливими.

Вихователь: Документ в якому прописані права дитини називається «Конвенція про права дітей».

Вихователь: Тож прийшов час повернути  квітці прав дитини першу пелюстку. А для цього відгадайте загадку.

Як маленьке немовля

У світ двері відчиня,

То дарують йому слово –

Слово, це - його … (ім’я)

Вихователь: Поміркуйте, чи в кожної людини є ім’я? А для чого людині ім’я? Кожне ім’я звучить по-своєму особливо.

Вихователь: Пограємо в гру «Відгадай хто я».

Діти стоять у півколі, одна дитина стоїть спиною до інших. Названа дитина промовляє слова: - Відгадай, відгадай,

Хто гукнув тебе впізнай.

Оленко, це я! Вгадай моє ім’я?

Вихователь: Чи сподобалась вам гра? Чи приємно було чути коли вас називали по імені? Звертаючись до людей, їхні імена необхідно промовляти з повагою.

Вихователь: Діти, запам’ятайте, кожна дитина має право на ім’я, а також бути  громадянином якої-небудь країни.

Вихователь: Як називається країна, в якій ми живемо?  Хто ви по національності? Отже, ви є громадянами України.

Вихователь: Ось ми і повернули квітці першу пелюстку. Запам’ятайте: кожна дитина має право на ім’я і громадянство.

Вихователь: Продовжуємо працювати далі. Подивіться на картину. Хто на ній зображений? (Сім’я)

Вихователь: Хто для вас найрідніший? Хто піклується про дітей в сім’ї? Чи може дитина жити сама? Чому?

Вихователь: Діти, поміркуйте тільки дорослі виконують всі обов’язки в сім’ї чи можливо і у вас маленьких діток певні зобов’язання? Що ви робите для своєї родини?

Вихователь: Кожна дитина в сім’ї єдина і неповторна. І щоб довести це, ми з вами пограємо в гру «Я і моя сім’я».

Вихователь: Пам’ятайте: кожна дитина має право на сім’ю. Отже ми повертаємо квітці наступну пелюстку.

Вихователь: Я хочу з вами ще погратися. Подивіться перед вами контейнери з крупою в них заховані емблеми прав дитини, ви повинні їх знайти. І ми повернемо квітці ще пелюстки.

Крупотерапія «Відгадай, що заховано»

Вихователь: Ми повертаємо нашій квітці відразу три пелюстки: право на навчання, право на медичну допомогу і право на повноцінне харчування.

Вихователь: Нам годі вже працювати, час прийшов ... відпочивати.

Руханка «Якщо щасливий ти»

Вихователь: Що ви діти щойно робили? Так відпочивали. І ми повертаємо наступну пелюстку нашої квітки – право на відпочинок.

Вихователь: А щоб останню пелюстку повернути, ви повинні скласти пазли. Назвати яка це казка, яке право порушене і хто допоміг казковому герою вийти із скрутного становища.

Гра «Склади пазли»

Вихователь: Отже, діти, запам’ятайте: в світі є як хороші, так і недобрі, злі ті, які можуть нашкодити іншим людям. Для того, щоб ніхто не зміг завдати шкоди дітям і є право на захист.  

Вихователь: Ми повернули останню пелюстку чарівній квітці прав дитини. Погляньте, як засяяла вона всіма веселковими барвами і смутку, як і не було. (Поміняти серединку на веселу)

Вихователь: Чи сподобалося вам сьогодні заняття? Що сподобалося найбільше?

Вихователь: Мені сподобалося, як ви працювали, як ви знаєте свої права і обов’язки, і приготувала вам ось такі медалі «Маленьких правознавців». (Нагороджуються діти)

Вихователь: Дякую. Бажаю всім  успіху!

 

 

 

 

 

 

Вправа–руханка «Так чи ні. небезпечні ситуації»

Вихователь каже дітям, що в цю гру слід грати мовчки. Будуть  описуватися різні ситуації, а діти мають визначити, що є безпечним, а що – ні. Вони будуть робити це таким чином: якщо безпечно – мовчки кивати головою «так» і піднімати великий палець догори, якщо небезпечно – мовчки хитати головою «ні», а великі пальці опускати вниз.

Кожну відповідь вихователь коментує, роз’яснює, чому це безпечно або небезпечно, дає короткі чіткі поради, як варто діяти в тій чи іншій ситуації, просить дітей повторювати ці рекомендації. Окремі фрази навіть варто промовляти вголос.

Приклади ситуацій:

  • Їсти яблука та груші.

 

  • Чистити зуби.

 

  • Розказувати мамі (татові, бабусі), якщо чужа доросла людина запросила дитину до себе в гості.

 

  • Незнайомець просить зняти одяг і каже, що це секрет.

 

  • Гуляти на дитячому майданчику біля дому.

 

  • Доглядати домашніх улюбленців.

 

  • Чужа доросла людина просить дитину про допомогу.

 

  • Іти з іншими дорослими без дозволу батьків.

 

  • Сідати в машину незнайомої людини.

 

  • Прибирати свої іграшки на місця.

 

  • Розказувати, що дитина буває сама вдома.

 

  • На запрошення чужих людей іти за ними, щоб подивитися на котика, собачку тощо.

 

  • Хтось просить дозволу торкнутися інтимних частини тіла дитини.

 

  • Людина просить сфотографувати дитину або зняти її на відео тощо.

У цю гру варто грати багато разів, щоб діти краще запам’ятали правила безпечної поведінки. А правила гри можна дещо змінювати кожного разу. Наприклад: можна кидати м’ячик дитині, черга якої відповідати; діти можуть відповідати всі разом, промовляючи відповіді по-різному (голосно – тихо) тощо.

Логін: *

Пароль: *